У Головному управлінні ДПС у Харківській області проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій.
На запитання платників відповідала головний державний інспектор відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС області Ірина Каспійцева.
Суб’єкти господарювання запитували про таке: у яких випадках обов’язково застосовувати касові апарати або ПРРО; яким чином можна зареєструвати РРО через Електронний кабінет; яким чином здійснюється скасування реєстрації РРО; чи потрібно скасовувати реєстрацію РРО при переході на застосування ПРРО; чи проводяться податковою перевірки платників щодо застосування РРО/ПРРО під час дії воєнного стану та інше.
Зокрема, під час заходу запитали які документи повинен зберігати на місці проведення розрахунків суб’єкт господарювання, який застосовує РРО в господарській одиниці.
Ірина Каспійцева повідомила, що відповідно до п. 4 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 547), суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані, зокрема:
у кінці робочого дня (зміни) створювати у паперовій та/або електронній формі (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій;
створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання на РРО (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) протягом трьох років;
створювати в паперовій та/або електронній формі X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;
зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.
На всі запитання платників податків фахівчиня надала вичерпні відповіді.