Про це та підсумки і перспективи співпраці податкової інспекції з великими платниками податків йшла мова на засіданні «круглого столу», яке відбулося в СДПІ ВПП у м. Харкові, за участі десяти впливових платників податків різних галузей економіки, чия думка з питань впровадження новаційних податкових трендів важлива для податкової служби.
Відкриваючи захід, голова комісії з питань реорганізації СДПІ ВПП у м. Харкові – заступник голови ДПА у Харківській області - начальник СДПІ ВПП у м. Харкові Галина Феденко, заявила, що в своїй роботі інспекція керується п'ятьома стратегічними напрямами діяльності, визначеними ДПС України, які дозволили успішно закінчити минулий і почати новий бюджетний рік.
«Перед інспекцією стоїть головне завдання по забезпеченню ритмічного, стабільного і прогнозованого наповнення бюджету. Якщо в січні забезпечено збільшення сплати податків в 1,3 рази ніж торік, то на лютий ДПС України доведено прогноз бюджетних надходжень на 45 відсотків більше минулорічного показника», - повідомила Галина Феденко.
Створення принципово нової системи адміністрування податків, за її словами, дасть можливість виконати напружені завдання. Вона наголосила, що показники діяльності великих платників податків у певній мірі являються індикаторами економічного здоров’я України. Великі ризики по сплаті податків великими платниками податків нівелюються уніфікацією обслуговування. Вона розповіла про новації в обслуговуванні платників, мету створення Центрів обслуговування платників, 100 яких уже діє і протягом півроку будуть відкриті в кожній інспекції. Поінформувала про створення в м. Києві Центрального офісу по обслуговуванню великих платників податків. Як заявила начальник інспекції, одночасно із скороченням кількості СДПІ з 11 до 6, буде підвищено якість обслуговування таких платників, а також впроваджено найсучасніші розробки у галузі податкового супроводження - «Горизонтальний моніторинг», «Електронний кабінет». Незалежно від регіону, галузевої приналежності великі підприємства, корпорації отримають найкращий сервіс в Центральному офісу при створенні рівних умов ведення бізнесу. Вона нагадала присутнім про електронні сервісі, якими можливо скористатися, зайшовши на сайт ДПСУ, а також про антикорупційний проект «Пульс Податкової».
Окреслив тему, Галина Феденко запропонувала обговорити перспективи співпраці, проблеми та висловити думку щодо переходу на обслуговування в Центральний офіс. За словами генерального директора ПАТ «Харківська бісквітна фабрика» А. Коваленко, і податкова звітність, і реєстри податкових накладних, і Єдиний реєстр ведуться в електронному вигляді, тому віддалене, безконтактне спілкування з податковою не буде завадою при сплаті податків. Враховуючи, що фабрика є виробник-експортер і отримує відшкодування ПДВ, вона запропонувала розробити програму - моніторинг, яка б ураховувала баланс платежів по сплаті податків, сумі відшкодованого ПДВ, сумі податкових пільг для запобігання упередженості з боку податкової до платників. Начальник фінансово - економічної служби Південної залізниці В. Журавель висловила думку, що при об’єднанні 6 залізниць для консолідованої сплати податків спроститься процедура розрахунків з бюджетом. Проблем щодо переходу до Центрального офісу не бачить і менеджер з фінансового контролю ПРАТ «Філіп Морріс Україна», є тільки переваги - максимальна увага, фахове податкове супроводження при мінімальному втручанні у поточну роботу підприємства. Фінансовий директор АТ «ХТЗ» І. Сосницький підняв питання оформлення податкових векселів при ввезенні товарів критичного імпорту. Заступник генерального директора ПАТ «Харківміськгаз» В. Ребенок, головний бухгалтер ДП завод «Електроважмаш» Л. Ментішинова висловили занепокоєність щодо ризиків при консолідованій відповідальності по формуванню податкового кредиту з ПДВ. Галузеві проблеми в сфері оподаткування озвучили головний бухгалтер АК «Харківобленерго», ВАТ «Турбоатом», ПАТ «Харківгаз». Активно обговорювалося коло питань щодо рентабельності, середньогалузевого податкового навантаження, неузгодженості деяких норм податкового законодавства, відповідальності за неправомірні дії податкової служби тощо.
Як показала практика, великі платники зацікавлені у веденні конструктивного діалогу з податковою, адже спілкування визначає коло проблемних питань, які потрібно оперативно вирішувати та ліквідовувати, сприяє доланню негативного прийняття громадськістю тих чи інших рішень і дій податкової служби та ухваленню пропозицій з метою удосконалення діяльності податкових органів.
Учасники «круглого столу» переконані, що подібні спільні заходи вкрай необхідні, бо ефективність роботи по наповненню державного бюджету залежить від злагодженості дій і покращення умов ведення бізнесу.
Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян
СДПІ ВПП у м. Харкові