Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Лозівська ДПІ інформує

опубліковано 16 листопада 2021 о 10:47

Фахівцями Лозівської ДПІ у Центрі обслуговування платників податків надаються усні консультації з питань оподаткування. Найбільше питань виникає стосовно складання податкової звітності, електронних сервісів ДПС та умов використання права на податкову знижку.

Як звітує платник єдиного податку після скасування підприємницької діяльності?  

Фізичні особи, щодо яких до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності підприємця, подають податкові декларації платника єдиного податку востаннє за податковий квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу або до закінчення такого звітного періоду на який припадає дата ліквідації. 

У полі 8 «Особливі відмітки» Декларації у рядку 8.1 «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) період, на який припадає дата державної реєстрації припинення» проставляється позначка «+».

При цьому фізичні особи, разом з останньою Декларацією подають додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (крім фізичних осіб, які звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»).

 

Чи є можливість перевірити надійність ділового партнера?

На офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).

Для перевірки надійності ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку з зазначенням інформації щодо відсутності або наявності боргу у платника податків.

У полі «Податковий номер» вказується код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та/або номером паспорта).

У полі «Найменування/прізвище, ім’я, по батькові платника податків» зазначається повністю точна назва платника податків.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 Хто з підприємців зобов’язаний використовувати РРО   з 01 січня 2022 року?

З 1 січня 2022 року реєстратор розрахункових операцій або програмний РРО у разі проведення готівкових розрахунків зобов’язані використовувати підприємці, які є платниками єдиного податку другої – четвертої груп.

                                                              

Як провести звірку даних по площі житлової нерухомості, що знаходиться у різних населених пунктах України? 

Фізичні особи – власники декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних.

Крім того, громадяни, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

 Які документи необхідно подати ФО для реалізації права на податкову знижку в частині сум витрат на сплату страхових внесків, сплачених за страхування життя?

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного року  витрати, підтверджені платіжними документами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою, а також копіями договорів в яких обов’язково повинно бути відображено вартість послуги по страхуванню та строк оплати внесків.

У документах обов’язково мають бути відображені сума сплачених страхових та пенсійних внесків, дата сплати, прізвище платника, реквізити договору згідно з яким здійснюється така плата, відповідний договір (договір довгострокового страхування життя, договір недержавного пенсійного забезпечення, пенсійний контракт з недержавним пенсійним фондом тощо).

Копії вказаних документів надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом України.

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Чи враховуються витрати за навчання на військовій кафедрі для застосування права на податкову знижку?

Платник податку, який навчається на військовій кафедрі навчального закладу, є здобувачем професійної військової освіти, тому має право на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року на суму витрат, понесених ним на користь закладу освіти за навчання на військовій кафедрі.

Звертаємо увагу платників, що термін подання декларації для проведення перерахунку сплаченого податку за підсумками 2020 року спливає 31 грудня 2021 року.