Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Запитували про застосування РРО/ПРРО під час «гарячих ліній»

опубліковано 24 грудня 2024 о 10:10

Протягом минулого тижня у Головному управлінні ДПС у Харківській області проводились сеанси телефонного зв’язку «гарячі лінії» з платниками податків з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій.

На запитання платників відповідала головний державний інспектор відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС області Олена Путятіна.

Суб’єкти господарювання запитували про таке: коли застосування РРО/ПРРО є обов’язковим; чи передбачено звільнення платників єдиного податку від застосування РРО/ПРРО; як зареєструвати РРО та які необхідно для цього мати документи; у разі порушення вимог законодавства щодо застосування РРО/ПРРО чи застосовуються контролюючими органами штрафні санкції та які їх розміри; які обов’язкові реквізити повинен містити фіскальний чек та інше.

Зокрема, під час заходу платники запитали чи вважається автомат з продажу товарів (послуг) реєстратором розрахункових операцій?

Олена Путятіна повідомила, що відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями автомат з продажу товарів (послуг) - реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.

Також податківиця звернула увагу, що з 1 січня 2025 року вступає в дію підпункт 3 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894), який розширює коло суб’єктів господарювання, які в обов’язковому порядку мають забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані ними товари (надані послуги).

Постановою № 894 передбачено поступове запровадження обов’язку торговців забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги) і на сьогодні такий обов’язок уже встановлено для торговців, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 5 тисяч жителів. А з 1 січня 2025 року – платіжні термінали (POS-термінали) будуть необхідні торговцям у населених пунктах з населенням менше ніж 5 тисяч жителів.

Примітка: запровадження з 1 січня 2025 року обов’язку відповідно до кількості населення не стосується торговців – фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої групи та торговців, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції, які повинні будуть встановити POS-термінали з 1 січня 2026 року, незалежно від кількості населення.

На всі запитання платники податків отримали фахові відповіді.