Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що контрольованою іноземною компанією визнається будь-яка 1 юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи - резидента України або юридичної особи - резидента України.
Підпунктом 392.1.2. п. 392.1 ст. 392 розділу І Податкового кодексу України : (далі - Кодекс) передбачено, що контролюючою особою є фізична особа або юридична особа - резиденти України, що є прямими або опосередкованими власниками (контролерами) контрольованої іноземної компанії.
Пунктом 392.5 ст. 392 розділу І Кодексу встановлені вимоги щодо складання та подання Звіту про КІК. Зокрема, п.п. 392.5.2 п. 392.5 ст. 392 розділу І Кодексу передбачено, що контролюючі особи зобов’язані подавати звіт про КІК до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний календарний рік засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
До звіту про КІК в обов’язковому порядку додаються завірені належним чином копії фінансової звітності КІК, що підтверджують розмір прибутку КІК за звітний (податковий) рік.
Відповідно до п. 120.7 ст. 120 Кодексу, зокрема, неподання контролюючою особою звіту про контрольовані іноземні компанії - тягне за собою накладення , штрафу в розмірі 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
несвоєчасне подання контролюючою особою звіту про контрольовані іноземні компанії - тягне за собою накладення штрафу в розмірі одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожен календарний день неподання, але не більше 50 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Водночас Законом України від 04.12.2024 № 4113-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», внесені зміни до п. 72 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, яким передбачено, що за порушення, вчинені у період з 1 січня 2022 року та протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента,. України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, по останній календарний день (включно) календарного місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, зокрема, до платників податків не застосовуються штрафні санкції за порушення, передбачені абзацами першим - восьмим п. 120.7 ст. 120 Кодексу, за умови виконання контролюючою особою обов’язків, передбачених ст. 392 Кодексу, протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.
Таким чином до контролюючої особи не будуть застосовано штрафні санкції за порушення, вчинені у період з 1 січня 2022 року та протягом дії воєнного стану в Україні по останній календарний день (включно) календарного місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, за умови виконання контролюючою особою обов’язків, передбачених ст. 392 Кодексу, протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану.
Довідково: відповідне роз’яснення надано у листі ДПС України від 02.05.2025 № 461/2/99-00-24-01-01-02.