Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що на виконання Постанови Кабінету міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками в Державній податковій службі» розроблено Порядок здійснення процесів системи управління податковими ризиками.
Система управління податковими ризиками – аналітичний інструмент, який має на меті впровадження культури сплати податків шляхом проведення діалогу з платниками та опрацювання певних точок, що є системними в частині мінімізації сплати податків в бюджети всіх рівнів.
Для зниження податкових ризиків платникам податків необхідно:
- перевіряти правильність усіх реєстраційних даних у ЄДР;
- не використовувати сторонні юридичні адреси без фактичного розташування бізнесу;
- уникати зв’язків із фіктивними або сумнівними контрагентами;
- перевіряти повноту та правильність усіх поданих звітів;
- автоматизувати облік — це зменшує людський фактор;
- проводити регулярний внутрішній аудит податкової звітності;
- збирати та зберігати документи що підтверджують законність операції;
- уважно ставитися до формування податкового кредиту та витрат;
- уникати "оптимізаційних схем", які не мають реального економічного змісту;
- вчасно сплачувати податки;
- використовувати електронні сервіси ДПС для перевірки стану розрахунків із бюджетом;
- при виникненні податкового боргу — оперативно комунікувати з ДПС для врегулювання ситуації.
Системна робота з ризиками допоможе платникам податків убезпечити бізнес, підвищити його репутацію і зменшити ймовірність перевірок.