Про те які основні причини блокування податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН та як цьому запобігти, який пакет документів надати до податкової для розблокування податкової накладної – ці та інші запитання ставили платники податків під час телефонної «гарячої лінії» у Головному управлінні ДПС у Харківській області. На запитання відповідала заступник начальника відділу роботи з ризиками управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС Наталя Олійник.
Зокрема, податківиця повідомила, як діяти у разі блокування податкової накладної. Потрібно:
1. Перевірити повідомлення в електронному кабінеті – з’ясувати причину блокування. Причинами блокування може бути:
· Віднесення підприємства до категорії ризикових платників.
· Відсутність позитивної податкової історії.
· Виявлення ризикових операцій.
· Невідповідність податкової накладної встановленим критеріям
2. Підготувати пояснення та документи – довести реальність операції.
Для кожної господарської операції повинні бути:
· Договори та специфікації.
· Видаткові накладні та акти виконаних робіт.
· Банківські виписки.
· Сертифікати відповідності (якщо необхідно).
Як зазначила Наталя Олійник, наявність повного пакета документів дозволяє швидко надати пояснення у разі блокування податкових накладних.
3. Подати пояснення і документи у ДПС – через електронний кабінет за встановленою формою.
Наталя Олійник відповіла на всі запитання платників під час заходу та рекомендувала у разі виникнення запитань у подальшому надсилати звернення щодо проведення зустрічі для отримання роз’яснень на Комунікаційну податкову платформу (kh.ikc@tax.gov.ua) або звертатися до Консультаційного центру з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних.