Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

“Гаряча лінія” в СДПІ ВПП у м. Харкові ДПС

, опубліковано 03 грудня 2012 о 12:30

Черговий сеанс телефонного зв’язку з платниками податків проведено 29.11.2012 першим заступником начальника Спеціалізованої ДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Харкові ДПС Орєховою І.С. з питань дотримання вимог  законодавства при наданні відповідей на запити на публічну інформацію та звернення громадян. Пропонуємо ознайомитися з відповідями на запитання платників податків.

 У чому полягає відмінність між поняттям «запит» і звернення?

 Оскільки правовідносини стосовно звернень громадян і запитів на інформацію регулюються різними законами, то й процедурам їх розгляду властиві певні відмінності.

Суть запиту зводиться до прохання надати інформацію, якою володіє розпорядник. Закон України «Про доступ до публічної інформації» надає право доступу до вже існуючої інформації (документів) і не вимагає створення у відповідь на запит нової інформації (зокрема, шляхом проведення аналітичної роботи).

Інші вимоги або прохання (визнати чи підтвердити юридичний статус, поновити порушене право, притягти порушника до відповідальності тощо) необхідно розглядати відповідно до Закону України «Про звернення громадян».Унаслідок їх розгляду при наданні відповіді на  звернення може створюватися нова інформація.

  Як працює сервіс “Пульс податкової”?

 Гаряча телефонна лінія «Пульс податкової» (044) 284-00-07 працює за принципом call-back (податківці не тільки приймають звернення, але й потім повідомляють про результати перевірки та вжиті заходи). Працює лінія цілодобово: з 8-30 до 19-30. Інформацію про неправомірні дії приймають оператори, у неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Принцип дії такий: платник, який телефонує зі скаргою на корупційні прояви, залишає свої координати, обов’язково отримує зворотній дзвінок з інформацією про вжиті заходи. Реакція на подібні звернення дуже ефективна та оперативна. Робота сервісу «Пульс податкової» сприяє налагодженню конструктивного діалогу між платниками та податковою.

 Чи мають надаватися на запит завірені копії документів, якщо цього вимагає запитувач?

 Ні Закон України «Про доступ до публічної інформації», ні Типова інструкція з діловодства в органах виконавчої влади не регулюють зазначеного питання. Закон України «Про доступ до публічної інформації» гарантує максимальне спрощення процедури отримання інформації, але не уповноважує розпорядників завіряти надані у відповідь на запит копії документів та не надає запитувачу права вимагати такого завірення.

Таким чином, Закон України «Про доступ до публічної інформації» не зобов’язує завіряти копію документа, яка надається у відповідь на запит.