Високий рівень правової освіти населення є запорукою становлення громадянського суспільства і правової держави в Україні.
Держава не може називатись правовою, якщо в ній права людини не є основною цінністю. В Україні права людини охороняються законом. І одне з основних прав – це мати змогу запобігти порушенням своїх законних інтересів.
Важливу роль у підвищенні правової освіти населення та забезпеченні прав і свобод людини відіграють органи державної влади.
Робота, спрямована на підвищення рівня правової свідомості та податкової культури громадян, не залишається й поза увагою податківців.
Можливість оскарження рішень контролюючих органів в адміністративному порядку є гарантованим державою захистом прав та свобод платників податків.
Відповідно до статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Порядок оскарження рішень контролюючого орану в адміністративному порядку визначений Податковим кодексом України та Порядком оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року №916 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2015 року за №1617/28062.
Серед характерних ознак адміністративного оскарження є те, що досудове врегулювання спору є досить простою процедурою, в порівнянні, наприклад, з судовою. Є вільним спосіб викладення скарги, що полегшує та прискорює її подання; процедура адміністративного оскарження не потребує спеціальних знань та витрат на звернення за правовою допомогою, а підстави для повернення скарги мінімальні.
При цьому, обов’язок доведення правомірності нарахувань покладено законодавством на контролюючий орган.