Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Анулювання реєстрації платника ПДВ: ключові правила та порядок

опубліковано 27 листопада 2025 о 11:17

Анулювання реєстрації платника ПДВ відбувається у випадках, коли підприємство або ФОП більше не відповідають вимогам для перебування в реєстрі платників ПДВ, припиняють діяльність або переходять на спрощену систему  оподаткування. 

Порядок анулювання визначений статтею 184 Податкового кодексу України та Положенням про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Міністерства фінансів України № 1130.

Коли реєстрацію можуть анулювати

Реєстрація платника ПДВ підлягає анулюванню, якщо:

- Загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 місяців менша за 1 млн грн і платник подає заяву про анулювання.

- Підприємство або ФОП припиняє діяльність та затверджує ліквідаційний чи розподільчий баланс.

- Платник переходить на спрощену систему оподаткування, що не передбачає сплату ПДВ.

- Протягом 12 місяців не подаються декларації з ПДВ та/або подаються декларації без операцій.

- Є рішення суду про недійсність установчих документів, ліквідацію чи позбавлення статусу суб’єкта господарювання.

- Платник – фізична особа померла, визнана недієздатною чи безвісно відсутньою.

- Припинилася дія договору, на підставі якого особу було зареєстровано платником ПДВ.

У випадках припинення діяльності або переходу на єдиний податок без ПДВ анулювання проводиться автоматично.

Як подати заяву

Для анулювання реєстрації платник подає заяву за формою № 3-ПДВ до контролюючого органу за місцем обліку. Документ можна подати і в електронному вигляді.

Результат розгляду заяви

Протягом 10 календарних днів після отримання заяви контролюючий орган:

- анулює реєстрацію за наявності визначених підстав;

- пропонує подати нову заяву, якщо у документі є помилки чи відсутні дані;

- відмовляє, якщо немає законних підстав або платник зобов’язаний бути зареєстрованим.

Якщо заява не подається

За наявності підстав для анулювання, контролюючий орган складає документ за формою № 6-РПДВ, один примірник якого надсилається платнику, та анулює реєстрацію платника ПДВ. Інформація про анулювання з’являється в електронному кабінеті.

Яка дата анулювання

Анулювання реєстрації відбувається з дати:

- подання заяви або прийняття рішення контролюючого органу;

- зазначеної у судовому рішенні;

- припинення дії договору чи ліквідації;

- державної реєстрації припинення юрособи чи ФОП;

- переходу на єдиний податок без ПДВ.

Що змінюється після анулювання

Особа, реєстрацію якої анульовано:

- позбавляється права на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту,

- не може складати податкові накладні.

Детальніше ­про анулювання реєстрації платників ПДВ за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/reestratsiya-ta-oblik-yuridichnih-osib-ta-samozaynyatih-fizichnih-osib/reestratsiya-platnikiv-pdv/957285.html